Home | Technische Info HVAC | Zwembaden | Gevel en dakreiniging | Poort automatisering | Contact | Pers | Vacatures |
---|
>32 jaar ingenieurservaring.
Het beste is maar goed genoeg.
GoLanTec energietechniek is een geregistreerd installatiebedrijf. Wij modificeren en bouwen euro (€) besparende en energie (kWh) besparende HVAC installaties.
De mazoutbacterie.
Eenmaal water onderaan in de mazouttank zullen er op termijn problemen ontstaan. Dit water kan erin gekomen zijn door indringing via de ontluchting of door condensatie.
Door het verschil in soortelijk gewicht, water = 1; mazout = 0,8 vind je het water altijd onderin de tank. In dit water zullen micro-organismen zich gaan ontwikkelen, zij voeden zich met koolwaterstoffen uit de brandstof en scheiden draadvormige afvalstoffen uit die zich ook in de brandstof zullen verspreiden. De kwaliteit van de brandstof gaat achteruit, de mazout wordt vlokkig en vuil, met slijm en bruine draden.
Wij raden aan om na waterinsijpeling steeds de tank leeg te maken en te laten reinigen.
Detecteer "brandstofbugs", bacteriën, zwammen en schimmels in de brandstof.
Deze test wordt een "dip dia test" genoemd. De ene zijde van de stick is "wit". Deze zal bacteriën detecteren 24 à 36 uur na de blootstelling. De andere zijde van de stick is "niet-wit". Dit zal schimmel detecteren tussen 36 en 48 uur na de blootstelling.
Geen vlekken is goed nieuws. Iedere reactie is slecht nieuws.
1. Neem de dia uit het buisje. Raak het oppervlak niet aan. De dia zal zelfs bacteriën detecteren op je vingers.
2. Dompel de dia in de mazout voor 15 seconden. Neem een monster uit de mazoutfilter of waterafscheider.
3. Verwijder de overtollige brandstof. En plaats dan de dia terug in de buis.
4. Zet de buis in een bureaula of een andere donkere plaats voor 24 uur.
5. Inspecteer de dia test kit na 24 uur, 36 uur en 48 uur. Iedere reactie is slecht nieuws en vereist onmiddellijke actie. Voeg een biocide aan de brandstof toe om onmiddellijk de biologische elementen in uw tank te doden. Voeg daarna een brandstof stabilisator toe om ervoor te zorgen dat dit probleem niet meer terugkeert.
Voor het afvoeren vul de test kit met bleekmiddel. Plaats de diastick terug en werp in de prullenbak.
Als er water in je mazouttank zit, hetzij door condensatie of door waterinsijpeling langs boven, kan bacteriëngroei ontstaan. Veel soorten bacteriën en schimmels kunnen groeien in mazout, maar geen algen. De wetenschappelijke naam voor de meest voorkomende soorten van organismen die leven in aardolieproducten zijn Cladosporium resinae en Pseudomonas aeruginosa.
Algengroei in de brandstof is een verkeerde benaming voor het probleem. Wat lijkt op algen is in feite asphaltene of diesel slib. Asphaltene is een chemisch probleem dat inherent is aan diesel en is geen biologische verontreiniging. Dit kan worden behandeld met een slibdispergeermiddel.
Tenzij je de tank 100% leegmaakt, heb je altijd oude mazout in uw tank. Deze oude brandstof kan twee problemen veroorzaken, biologisch of chemisch.
Om vast te stellen of het een biologisch of een chemisch probleem is, hebben we een brandstof-test kit die biologische verontreinigingen detecteert. Elke kit wordt geleverd met een bemonsteringsbekerglas en plastic buis voor het brandstof monster, samen met de testkit dat de reagentia bevatvoor de bacteriën en schimmels.
AQUASORB: waterzuiger voor tanks
Deze waterzuiger is een goedkope en preventieve oplossing voor met water gecontamineerde mazout.
Laat de filter onderaan in de tank zakken d.m.v. de veilige nylon koord. Is er water in de tank, dan begint de filter dit onmiddellijk te adsorberen.Gemiddeld om de 3 maanden vervangen of wanneer filter volledig is volgezogen.
Type Diameter Lengte Adsorptiecapaciteit
WZ1 44mm 300mm 0,269 L
WZ2 56mm 300mm 0,489 L
WZ3 100mm 300mm 1,590 L
Water Eliminators adsorb water out of petroleum fluids.
Simply drop the unit into your tank bottom and secure the lanyard or chain to the fill cap or any other convenient place. The crystals inside the unit will swell when adsorbing the water in the tank. The water eliminator will have reached its full capacity, when the water containing crystals fill the entire unit. The lanyard or chain facilitates easy removal of the saturated water eliminator, leaving you with dry fuel.
The 31” storage tank model WE-S31 is made of stainless steel and uses a replaceable fabric insert containing the adsorbent crystals. The replacement bag part number is WE-B31.
The WE-2 units can be used in smaller tanks from heavy equipment down to outboard motors or personal watercraft. Water eliminators are designed for tank maintenance purposes to prevent or remove water that accumulates from condensation, leaks, etc. To remove large amounts of water and sludge from tanks Algae-X® also manufactures mobile tank cleaning and fuel polishing systems.
Tank Dryer: Adsorbeert water uit brandstof en van de bodem van uw brandstoftank. Bevat super absorberend polymeer.
Lengte +- 60 cm
Diameter +- 4,5 cm.
Luchtadsorptiedroger voor mazouttanks
BD100-200-400- 800: DRYMICRON: Het begin in bescherming tegen vocht, roest en micro-organismen in mazoutopslagtanks.
Luchtdrogers zijn een geïntegreerd onderdeel voor iedereen die belang hecht aan een preventief onderhoud van zijn installaties. Het zorgt voor een optimale kwaliteit van de brandstof (of olie) in de opslagtank.
Waarom luchtdrogers? Absorberen van het vocht uit de lucht d.m.v. silica gel EN het verwijderen van vaste verontreinigingen uit de lucht tot 2 micron d.m.v. filtermedia.
Wanneer te vervangen? De standtijd is eenvoudig te bepalen. De silicagel verkleurt van oranje naar donkergroen als er verzadiging is. Als de luchtdroger volledig is veranderd van kleur moet hij vernieuwd worden.
Optie: Bypass. De verluchtingsklep zorgt ervoor dat de afgevoerde lucht bij vulling niet door de luchtdroger gaat, hierdoor zal de standtijd van de silicagel gevoelig vergroten.
Brandstoftoevoegingen: "BACT-FUEL" en "COMBI-FUEL" – MAZOUTBEHANDELING
Vocht in de brandstof veroorzaakt bacteriegroei. Tijdens het vullen van mazouttanks veroorzaakt het temperatuurverschil tussen de in de tank aanwezige brandstof en de brandstof in de camion, behoorlijk wat condensatie. Ook in gebieden met een groot verschil in temperatuur tussen dag en nacht kan aardig wat vocht doen neerslaan op de wanden van de tank. Uiteraard dringt er natuurlijk altijd vochtige lucht binnen via de ventilatiekanalen.
De waterdamp in de met vocht verzadigde lucht slaat neer op de wanden van de tanks en zal druppelsgewijs langs de wand in de brandstof neerdalen. Door het verschil in soortelijk gewicht vind je het water altijd onderin de tank, als residu.
In dit residu zullen micro-organismen zich gaan ontwikkelen, zij voeden zich met via de scheidingslijn tussen het water en de brandstof met koolwaterstoffen uit de brandstof en scheiden draadvormige afvalstoffen uit die zich ook in de brandstof zullen verspreiden.
De kwaliteit van de brandstof gaat zichtbaar achteruit, mazout wordt vlokkig en vuil, met prut en bruine draden.
De corrosieve afvalstoffen van de bacteriën zullen in toenemende mate teruggevonden worden in het brandstofcircuit, tanks, filters, pompen en verstuivers.
Corrosief ? Inderdaad, gedurende hun groei zullen sulfa-bacteriën de zwavel uit de mazout omzetten in zure afvalstoffen welke zeer corrosief zijn.
Schade kan zijn:
Dergelijke schade kan worden voorkomen door gebruik van BACT-FUEL
BACT-FUEL bacteriedoder voor mazout
Bacteriedodend effect.
Voorkomt vervuiling (slijm (sludge)) van brandstof door bacteriële proliferatie.
Geen verstopte filters of schade door corrosieve uitscheiding van micro-organismen
Voorkomt vernietiging van brandstofadditieven.
Oplosbaar in stookolie.
Onbrandbaar.
Oplosbaar in water
Oplossen: 100ml. in 1000 liter brandstof.
Beschikbaar in 100 ml, 1 L en 5 L.
De BACT-FUEL behandeling bestaat uit het toevoegen van 100ml. aan 1000 liter brandstof.
BACT-FUEL werkt preventief en als remedie. Het voorkomt de risico's van bacteriëngroei in het brandstofresidu gedurende de opslag
BACT FUEL zorgt voor: - Een schone tank
BACT-FUEL mag dan bacteriën doden in het residu in de tank, het water is (hoewel steriel) nog steeds aanwezig.
De ideale aanvulling op de BACT-FUEL behandeling wordt gevormd door COMBI-FUEL.
COMBI-FUEL wateroplosser:
-Emulsificatie van het aanwezige water.
-Oplossen van slijm, vlokken en parrafine.
-Neutralisatie van zwaveloxiden (SO2 en SO3)
COMBI-FUEL
Kwaliteitsbewarende toevoeging
Voorkomt het ontstaan van waterdepots in mazouttanks
Lost het residu op de bodem van de tank op.
Neutraliseert SO2 and CO2.
Voorkomt roest in de mazoutpomp, filters en verstuivers.
Houdt de sproeier schoon.
Verlaagt het vriespunt naar -20 graden Celsius en lost parrafinevlokken op.
Dosering: 100 ml voor 400 liter brandstof.
Beschikbaar in 100 ml, 1L en 5L.
Na behandeling van de brandstof met BACT-FUEL, kunt u de volgende dag COMBI-FUEL aan de tanks toevoegen, 100ml. is genoeg voor 400 liter brandstof.
Gedurende het stookseizoen zal de brandstof de verschillende delen van het brandstofsysteem reinigen. Vaak wordt een witte rook uit de schouw waargenomen, dit is waterdamp wat door COMBIFUEL in emulsie is gebracht. COMBI-FUEL zal tevens prestatie en verbruik van de mazoutbrander verbeteren.
"Nous
n’héritons pas la terre de nos ancêtres, nous l’empruntons à nos enfants" Antoine de St-Exupéry
Perfecte technologie, daar komt het op aan
:
055310242
|
Versie laatst bewerkt op 3/7/2021